Na sobotu 2.ledna dává předpověď svěží SZ vítr-HA!, musíme na Ranou. Během cesty do Loun decentně sněží, ale Raná leží ve srážkovém stínu Krušných hor, takže pod kopcem nás vítá zatažená obloha beze srážek.
Po první zatáčce už jsem nad hranou a užívám si obratnosti legendárního UP-Cometu a hladkého svahového proudění. Na to, jaký bengál dul na kopci, je to ve vzduchu naprostá pohoda. Vozíme se úplně zadara a tak se s Michalem proháníme vzdušninou, blbneme ve třistašedesátkách a křičíme radostí. Po nějakém čase zjišťuji, že mé městské oblečení (džíny a tenisky) není pro zimní závěsné radovánky nejlepší volbou - jelikož nelítám v buliši, ale v lehačce, mé tělo je ofoukáváno mocným způsobem a tak co chvíli zahřívám ruce, kopu nožičkama, vrtím se a hlavně nehýbu hlavu dolů, protože mi pak studený proud vzduchu fičí přímo za krk-brrrrrr! A k tomu začíná lehce sněžit…
Já ho po chvíli následuji - pár třistašedesátek, rozpočet a už stojím na zemi. Tělo se mi zimou klepe tak, že ani nemůžu povolit karabinu a tak se soukám z připnutého postroje. Hle, někde je chyba, zmrzlé nohy odmítají poslouchat a donesení éra k ostatním ubírá poslední zbytky sil. Vítá mě vysmátý Michal a chrlíme na sebe zážitky. Michal vypravuje, jak při lítání pod sebou sledoval stádo divočáků v lese. To jsou teda věci! Kdysi jsem od jednoho pilota slyšel, že: ”Létaní je jedinečné spojení přírody, člověka a síly okamžiku. A protože jsou všechny tyhle části proměnlivé, pak i létání je pokaždé jiné. Stále nevšedně přitažlivé…” Naprostý souhlas. Nezbývá než poděkovat Martinovi za péči, vytrvalost a trpělivost, se kterou nás dovedl k pilotním zkouškám. Před námi je dlouhá cesta, během které musíme postupně získávat další zkušenosti a návyky, neboť jak se říká: “Starý pilot, dobrý pilot.” Martine, děkujeme!
text: Zbyněk Černík
foto: Franta Michálek
Žádné komentáře:
Okomentovat